!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Felanmälan

Fel i lägenheten

Kostnader för att rätta till fel i din egen lägenhet får du betala själv för om du bor i bostadsrätt. Det gäller fel såsom stopp i ditt avlopp, droppande kranar, hjälp med el m.m. Man kan be förvaltaren om hjälp mot en kostnad. Kontakta Felanmälan, se nedan.

Om du är hyresgäst ingår sådana reparationer i hyran. Kontakta Felanmälan.

Vad gör man vid vattenskada i lägenheten? Läs här

Fel i våra gemensamma utrymmen

Om du noterar fel i våra gemensamma utrymmen ska du kontakta

Felanmälan hos Borg & Merio Fastighetsförvaltning AB.

Nummer till Felanmälan är 08-365121 kontorstid 08.00-16.00 (lunchstängt 11.30-13.00) eller e-post felanmalan@borgmerio.se

Kan även göras via formulär från webbsida: www.borgmerio.se

Vid akuta fel, säkerhetsärenden som obehöriga personer mm och som kräver omedelbar åtgärd utanför ordinarie arbetstid:

Jourmontör/Securitas - telefonnummer: 08-657 77 22.

Hissarna  

Hissarna sköts av företaget Aseka AB och felanmälan görs direkt till dem, alla tider på dygnet. 

Tel: 08-400 207 11

Mejl: fel@aseka.se

Sopnedkastet (sopsugen)

Om man av misstag skulle tappa ner något värdefullt bland soporna så ska man direkt ringa till styrcentralen. Om man har tur så KAN de hinna stoppa suget och skicka ut en serviceperson för att ta fram det man tappat. Man får då betala en summa för att få detta gjort. Styrcentralen upplyser om kostnaden så man får avgöra om det är värt pengarna innan de skickar ut personal. Gå gärna in på www.envac.se för att läsa mera. Om du behöver larma så ring 08 775 32 00.

 

Utskriftvänlig version